UTBILDNINGAR
OCH KURSER

Lär dig svenska i en trygg och mänsklig studiemiljö. Kista folkhögskola har behöriga och erfarna lärare och lägger upp dina studier efter din studieplan.

Mer om oss

Kista folkhögskola ligger strax utanför Kista Galleria, en minut från Kista tunnelbanestation.

Studievägar och kurser

Vi erbjuder studieväg 1, 2 och 3 och kurserna A, B, C och D.

Studierna sker på plats i Kista. Här finns också yrkesorienterade kurser inom olika branscher.

Hos oss kan du också läsa en yrkesutbildning till vårdbiträde eller undersköterska samtidigt som du läser SFI 2D. Utbildningen riktar sig till dig som vill arbeta  inom sjukvården, äldreomsorgen eller som personlig assistent.

Lektionstider

Du kan studera på förmiddagar och eftermiddagar. Du kan studera på deltid och heltid.

Ditt schema anpassas efter dina behov och våra behöriga och erfarna lärare gör sitt bästa för att på ett enkelt och flexibelt sätt ge dig bästa möjliga utbildning.

Lärare och pedagogik

Vi erbjuder digitala läromedel via “Liber Lunis”, så att du även kan träna hemma.

Vår personal är mångspråkig och pratar arabiska, kurdiska, somaliska, tigrinja, persiska och turkiska. Dessutom har vi tre språkstödjare.

Stöd och hjälpmedel

Som elev hos oss har du tillgång till Google Classroom, som förenklar kontakterna mellan dig och din lärare. Med Classroom har du tillgång till allt material som används i undervisningen även hemma. Vissa klasser använder även sociala medier för kommunikation, samverkan och träning

Hos oss får du:

Individuell introduktion och uppföljning av studierna

Ljusa och centralt belägna lokaler

Modern IT-miljö och gratis wifi

Webbskola (Liber Lunis)

Digitala läromedel, Google Classroom, WhatsApp, Youtube och språkappar i din telefon

Flexibelt kursupplägg anpassat efter dina behov

Yrkesorienterade kurser inom olika branscher

Studiebesök

Varierad undervisning med fokus på att tala, skriva, läsa och lyssna