Om en vecka, den 6:e februari är det sista ansökningsdag till arabiskakurserna på Kista folkhögskola. Hos oss kan du läsa modern standardardarabiska på olika nivåer, från nybörjare till avancerad.

Kursdeltagarna får lära sig det arabiska alfabetet, att läsa och skriva, samt föra enkla konversationer på arabiska. På de mer avancerade nivåerna fokuserar undervisningen på att öka ordförrådet och möjliggöra en mer komplex användning av språket.

– Vi har deltagare på alla olika nivåer med väldigt olika bakgrund. Efter varje ansökan gör vi en individuell bedömning för att avgöra vilken grupp som passar bäst för just den deltagaren, berättar Fatima Abdulla som är ansvarig lärare för undervisningen i arabiska.

Dessutom erbjuder vi gratis språkcafé som är öppet för allmänheten. Oavsett vilken nivå din arabiska är på så är du välkommen till språkcafét som hålls den sista onsdagen i varje månad kl 18-20 i Finlandssalen på Kista folkhögskola.

– Språkcafét har olika diskussionsämnen från gång till gång, det kan vara till exempel ‘sociala medier’. Alla som vill öva på att prata arabiska är välkomna. Och så bjuder vi på fika, säger Fatima Abdulla.

Klicka här för att komma direkt till kursansökan. För frågor gällande kurser eller språkcafé, mejla till Fatima Abdulla.