Utställningar, kreativa prova på-verksamheter, bokbord och massor av hembakat fika fyllde korridorer och salar när det var öppet hus Kista folkhögskola.  Skolans bredd och mångfald märktes tydligt för alla som besökte verksamheten under torsdagen.

Den 29:e och 30:e mars i år uppmärksammas folkhögskolans dag runt om i landet. Kista folkhögskola hade öppet hus redan dagen innan med möjlighet att prova på allt möjligt ur skolans utbud för besökare. Utöver de allmänna kurserna på grund- och gymnasienivå finns bland annat kurser i arabiska, islamisk teologi och olika kurser i svenska. Dessutom finns tillvalskurser i konst, matematik och yoga som också gick att prova på under dagen.

Det var överfullt på yogan, vi skulle haft ett större rum, sade Maja Didrikson som är yogalärare på skolan.

Skolans deltagare och lärare hade dekorerat och pyntat med vimplar och ballonger och vid de uppställda borden serverades piroger, kakor, scones och te.

Det var fantastiskt att se hur duktiga och kreativa deltagarna är som ordnar allting med den här dagen, sade Maja Didrikson imponerat.