Nu är det dags att söka till höstterminen 2020! För de allmänna kurserna är det sista ansökningsdag den 15 april, därefter finns möjlighet att söka reservplatser. Allmän kurs är för dig som vill bli färdig med gymnasiet och få behörigheter till högre studier på yrkeshögskola, högskola eller universitet. Du kan läsa på grund- eller gymnasienivå och på grundnivå finns även två kurser med olika yrkesinriktning till barn och fritid eller vårdbiträde.

Det finns många anledningar till att läsa allmän kurs på folkhögskola. “På gymnasiet arbetade man mer ensam, här på folkhögskolan jobbar vi mer gemensamt. Jag tror, att det är själva poängen med folkhögskola är att man ska arbeta med varandra.” Så sade Patrick om att gå allmän kurs på Kista folkhögskola. Läs även vad Nadja Zainabi, och Angelo tycker.

Ansökningslänkar finns under respektive kurs.