Rektor Mariam Osman Sherifay ska sluta på Kista folkhögskola till hösten. I augusti 2024 planerar hon för en framtid med ideellt arbete.

Efter sju år som skolans rektor tackar Kista folkhögskolas rektor för sig och meddelar att hon ska gå i pension.

– Jag har haft ett ett långt, spännande och oerhört givande yrkesliv och vill nu lämna över till en efterträdare. Det är lite vemodigt för det har varit härliga och händelserika år, men jag fyller 70 och det är en bra tid att lämna över.

Mariam

Osman Sherifay tänker sig en framtid med fortsatt aktivitet med ideella uppdrag.

Skolans styrelse har börjat processen med att söka en efterträdare:

– Jag vill göra allt jag kan för att hjälpa till för att se till att övergången blir smidig och att vi får en kompetent efterträdare som kan upprätthålla skolans höga standard, säger Mariam Osman Sherifay.