Sammanfatta kursens mål och deltagare i färg och form. Det var en uppgift för den nya klassen i Socialpedagogik-utbildningen på Kista folkhögskola. Resultatet blev en flod på väggen.
– Floden är en process, den förändras hela tiden, och det gör vi också under utbildningen, sade Anisso Elias en av de nya  deltagare i socialpedagog-utbildning som deltog i den kreativa övningen på Kista folkhögskola.
Uppgiften var att gestalta utbildningen i färg och form, där varje person fick representera en egen färg och en bit av en floden som binds ihop i ett flöde av händelser, intryck och symboler.
Syftet  var att skapa gemenskap, förtroende och lära samarbete under en utbildning med nyckelorden är “trygghet, gemenskap, respekt, nyfikenhet, lyhördhet, glädje, öppen kommunikation och acceptans”.
Övningen avslutades med att deltagarna hjälptes åt att sätta upp den avlånga floden på väggen i Turkietsalen.