Gångna helgen nåddes vi av beskedet om Nuredin Muhammed Alis bortgång.
Under måndagen den 9 oktober hölls en minnesstund på skolan efter den man som varit en uppskattad nyckelperson på Kista folkhögskola i tio år.
.
Efter en tids sjukdom har skolans förre IT-chef och skoladministratör Nuraden Mohamed Ali avlidit. Nuraden växte upp i Eritrea och deltog i landets kamp för självständighet. Han etablerade sig i Sverige på 1990-talet, bodde en tid i Norrland och började arbeta på Kista folkhögskola 2015 där han snabbt blev en central gestalt, inte bara på grund av hans tekniska kunnande som IT-chef, utan  väl så mycket hans vilja att hjälpa elever och kollegor i frågor som sträckte sig långt bortom IT-frågor och administration. Nuredin hade en prestigelös och varm personlighet och en stor vilja att engagera sig  och hjälpa envar i sin närhet med frågor av mer personlig karaktär.
Hans kärlek till Kista folkhögskola gick också långt utöver den plikt som ingick i tjänsten. Trots sin tilltagande sjukdom sedan våren 2022 återkom han till skolan för att efter förmåga delta i dess liv.
Han lämnar efter sig sin fru, en son samt två döttrar och deras familjer.
Begravning sker onsdagen den 11 oktober, klockan 10.00 på Strandkyrkogården, Skrubba Alle 1, Tyresö.
Vila i frid, Nuredin.