Den 21 mars fick Kista folkhögskola besök från en grupp studerande på Paideia folkhögskola i Stockholm. Deltagarna går ettårsprogrammet i judiska studier på Paideia folkhögskola med deltagare från hela Europa.
Besöket från de nio internationella deltagarna från Paideia är del av ett kontinuerligt erfarenhetsutbyte mellan Kista folkhögskola och Paideia folkhögskola, bägge belägna i Stockholm. Lukasz Gorniok är ledare för det ettåriga programmet i judiska studier, med internationella studenter och hans grupp fick nu möjlighet att byta erfarenheter med elever och lärare i Kista.
Under dagen samtalades framför allt om två frågor: Bönens betydelse för personligt välbefinnande och hur religionen kan samverka med politiken i samhället.
Bilden: Aryati Binti Anuar, lärare på Kista folkhögskola tillsammans med Lukasz Gorniok, kursansvarig för ettårskursen i judiska studier på Paideia folkhögskola
#paideiafolkhogskola #kistafolkhogskola