Kista folkhögskola

Under senare delen av våren är intagningen till höstens kurser i full gång på Kista folkhögskola. Torsdagen den 27 april presenterade skolan sina kurser under ett öppet hus.

April är en månad då många ansökningar till olika kurser skickas in på folkhögskolorna. I slutet av april höll Kista folkhögskola ett öppet hus där elever på skolans olika kurser på olika nivåer fanns tillgängliga för intresserade gäster. I digitala tider är det dock framför allt via internet som information om folkhögskolornas utbud inhämtas, och om du är intresserad av skolans kurser, behörighetsgivande allmänna kurser, språkkurser, profilkurser, eller yrkeskurser på olika nivåer, så finns information i menyn i vänsterkanten på denna hemsida. Välkommen att söka!

Osäker om folkhögskola är något för dig? Vet du inte vad du behöver för att hitta vidare i livet? Vill du se en kortare, tecknad version om vad folkhögskolan innebär – se då denna tecknade film.

Vill du ha mer detaljer och fakta. Klicka då på länken till Sveriges folkhögskolor och se filmer om vad studier på folkhögskolor innebär HÄR.

Behöver du framför allt en väg till högre studier? Då är folkhögskolans allmänna kurs något för dig. Se film här.

!