FOTO: Priscilla Du Preez, Unsplash
Kista folkhögskola anordnar ett evenemang för kvinnors hälsa fredagen den 14 oktober.
Dagen syftar till att samla pengar till Cancerfonden och informera om hur man skyddar sig mot cancer.

Fredagen den 14 oktober 15:30-17:30 anordnas ett evenemang om kvinnors hälsa, med mat, loppis och hälsoinformation på Sverigesalen i Kista folkhögskola. Dagen syftar till att skapa medvetenhet om hur man behåller hälsan och framför allt hur man motverkar risken för att få cancer genom justeringar av livvstilen.

Kom och ställ dina frågor om hälsa till en hälsoinformatör. Desiree Branovici från RCC är på plats med information på olika språk.

Bakom arrangemanget står Zohra Gzoul, som till vardags arbetar som arbetar med cancerprevention i Region Stockholm och på fritiden även verkar som träningscoach.