Vårens EU-projekt på Kista folkhögskola avslutades med representation på Järvaveckan. Kronan på verket var när  Sveriges EU-minister Jessica Roswall besökte Läkarmissionens monter på Järvaveckan och talade med folkhögskolans deltagare.

Kista folkhögskola deltog på Järvaveckan i Läkarmissionens monter, där också Botkyrka folkhögskola var med. Evenemanget blev också slutpunkten från vårens EU-projekt, som Läkarmissionen arrangerade för de två folkhögskolorna, och som kulminerade med studieresan till Bryssel. Läkarmissionens monter på Järvaveckan fick besök av Jessica Roswall, Sveriges EU-minister, som lyssnade på elevernas färska erfarenheter av och synpunkter på EUs maktcentrum i Bryssel.

Zahraa Al-Shibel från gymnasieklassen på Kista folkhögskola och Jessica Roswall, Sveriges EU-minister.

Sveriges EU-minister representerar Sveriges intressen i EU-samarbetet. Hon var också den som invigde Järvaveckan, där hon talade om EUs roll som garant för fred och frihet, samt dess funktion som samlingspunkt för en demokratisk värdegemenskap.

Mer om posten som Sveriges EU-minister på Wikipedia, klicka här