Våren är här och terminen går mot sitt slut. På Kista folkhögskola fortsätter arbetet på distans. Skolan kommer inte att öppna för ordinarie undervisning förrän vi vet att det är helt säkert att göra det. Något datum för när det blir finns inte i nuläget.

Det är tufft att inte kunna få leva som vanligt. Men vi vet att de speciella omständigheterna har en mening och det skapar motivation att hålla ut. Personalen arbetar på distans och deltagarna studerar på distans av en anledning. En anledning som kan rädda liv. Tillsammans kan vi bromsa smittspridningen av coronaviruset. Vi har gjort det ett bra tag nu och ingen vet hur länge till vi kommer behöva fortsätta. Bara att vi gör det så länge det behövs.

Så fort vi får bekräftat från myndigheterna att smittspridningen har avstannat i samhället, och i synnerhet i Järva, kommer vi att återgå till undervisning på plats. Det kan hända om tre veckor, det kan bli till hösten, det är ingen som vet. Under tiden fortsätter vi med distansundervisning.

Ta hand om er alla!